Auto a jiné přihody

Tak jsem si konečně našel čas něco jsem připsat. Co se mě přihodilo během minulých dvou týdnů ?

Problémy s autem

Poslední dobou se mě u pravého zadního kola odzýval takový divný zvuk, nejdříve jen sem tam, potom to bylo častěji. Tak jsem se rozhodl zajet do servisu ať se na to podívají. Myslel jsem si, že to budou jen zadní tlumiče. V servisu mě ale vyvedli z omylu - na autě je potřeba vyměnit celou zadní nápravu (u peogeotu 206 to tak prostě je, když se to pokazí) a plus mě ještě zjistili, že přední brzdy jsou taky celkem kaput včetně nějakých kloubů či co ( francouzsky rotule de directions). Nejvíc mě ovšem nepotěšila cena celé opravy (1500 € = 39 000 Kč). Když jsem to řekl domácímu, tak se nabíd, že se pokusí poptat tady ve vesnici, jestli by to místní mechanik neudělal trochu levnějc. Přišel teda z cenou 900 - 950 € za výměnu zadní nápravy ( 1090 € v původním servise). Zvažoval jsem i jiné varianty, jako třeba dopravit auto domů a nechat ho opravit tam. Jelikož je ale auto nepojízdné, muselo by se tam odvézt na vozíku a to by mě se vším všudy vyšlo zhruba stejně. Takže jsem kývl na tu cenu 950 € tady v Thoiry. Brzdy a ty čepy ještě třeba měsíc počkají, nejsou akutní, ale bez nápravy nemůžu jezdit.

Cestování na kole

Protože už od soboty minulého týdne nemám pojízdné auto, tak jsem zkusil jezdit do práce autem. Tento způsob dopravy však má jistá úskalí. Za první, bydlím docela v kopci (asi tak 100 m převýšení). Cesta do CERNu je v klidu, jedu celou dobu z kopce, ale opačně je to fakt šílený opruz. Vždycky myslím, že vypustím duši :-) Druhá věc je, že kolo, které mám půjčené z CERNu asi opravdu není dělané na nějaké velké ježdění, natož tak do kopce. Připadá mě, že je to něco jako odlehčená verze kola Ukrajina :-) No a třetí věc je, že tahat na tom kole batoh s notebookem a pitím a ještě k tomu nákup do toho kopce je fakt šílené. Nemluvně o tom, že se při tom mrťos zpotím. Další věc je déšť, který už jsem jednou na kole zažil - taky nic moc příjemného.

Kolo sem teda z větší části zavrhl. Místo toho jsem zkusil místní autobus Y, který jezdí tak jednou za hodinu z Thoiry do Ženevy. Blbé je, že na zastávku autobudu musím tak 15 minut pěšky z kopce/do kopce. Ale tak aspoň dělám něco pro zdraví :-) (Ale rozdíl oproti strahovu za 5 min :-) ) Zajímavý je tady prodej jízdenek. Čekal jsem, že bude třeba nějaký automat na zastávce nebo že bude prodávat jízdenky řidič. Tady ale mají automat na jízdenky přímo v autobuse - bere eura i franky. Jen má jednu chybku - nevrací drobné. Takže mě už jednou stála cesta místo 3,20 4 CHF :-) Lepší jsou asi eura, to stojí lístek 2€.

No jinak jsem jel teď už do práce taky dvakrát s mým kolegou Rafaelem, který bydlí asi 50 metrů odemně. Taky možnost dopravy zatím.

Bankovní karta

Když jsem si zařizoval účet, dostal jsem k účtu taky kartu na výběr z bankomatu, která měla přijít poštou asi tak do 5 dnů. Asi po 14 dnech, když mě karta stále nepřícházela, jsem šel do banky to řešit. Nejprve, ale musím vysvětlit můj problém s adresou kanceláře v CERNu. Když sme jezdívali do CERNu z práce, meli sme kancelář v budově 591. Když jsem ale nastoupil na tuto stáž, sedím v budově 14. Když jsem zařizoval účet, tak jsem ještě nevědel, kde budu sedět, tak jsem tam nechal starou adresu. Druhý den nato jsem už veděl novou adresu, tak jsem ji byl změnit v bance. Tam mě řekli, že papíry k e-bankingu mě musí ještě poslat na starou adresu, ale že bankovní kartu pošlou a novou (zrušil první kartu a objednal druhou). A tak jsem čekal a kontroloval schránku ve starém kanclu. Další problém - schránka u našich dveří upadla, a tak jsme vlastně neměli žádnou. No nevadí, dopis s e-bankingem jsem našel ve vedlejší schránce. Takže ok. Ale karta pořád nic. Po těch 14 dnech, jsem to nevydržel a zašel do banky. Tam mě ženská zrušila i tu druhou kartu a objednala 3, která přijde na pobočku. Co se dá dělat. Ovšem to nejlepší přichází - kolega z UTEFu přijel do CERNu a měli sme jít do podzemí (do ATLASu) a tak jsme šli do kanceláře pro helmi. No a co nevidím, když otevřu dveře - na stole jsou tři dopisy z banky :D - Přišel mě pin na první kartu (která ani nedošla) a druhá karta + PIN, kterou jsem mezitím zrušil :D Ještě že za to neplatim :-) No nic, asi za dva dny jsem si vyzvedl na bobočce třetí kartu, tentokrát už funkční. Ale proč to dělat jednoduše když to jde složitě... To mě připomíná, že už jsem dostal první výplatu (25.9) a hned mě strhli pojištění za tento měsíc.

Kino Inglorious Basterds

Ve středu minulý týden jsem se rozhod, že se podívu na film Inglorious Basterds, který mě všichni doporučovali. Zmínil jsem se o tom na obědě s kolegou Ragaelem a jeho znamým Francois. Francois řek, že půjde taky i se svou přítelkyní Soizic. Tak jsem s nima večer jel jejich autem do multi kina Belexert v Ženevě. Jedna věc mě tady zaujala, a to že měli na plátně titulky zárověň v němčině a ve francoužštině. A když se ve filmu mluvilo francouzsky, tak se přepnuli francouzské na anglické, když německy, tak německé na anglické :-) Film byl fak úžasný a hlavně herec co hrál hlavního záporáka, ho hrál fakt skvěle.

Kurzy tance

Abych se tady po večerech nenudil, rozhodl jsem se, že budu chodit do dvou kurzů tance - společenské tance a lindy hop. Abych věděl do čeho půjdu byl jsem v sobotu na večeru otevřených dvěří, kde se jednotlivé kurzy prezentovali. V nabídce tu jsou ještě - rock & roll, west coast swing, argentin tango a salza. V pondělí jsem byl na první hodině lindy hopu. Bylo to fajn. Bylo nás tam asi 3 chlapy a 5 holek :-) mladší i hodně starší. Na první hodině jsem se toho učili docela hodně ale tak jakžtakž jsem to zvladal. Instruktoři jsou příjemní, ale mluví jen francouzsky a když je puštěná hudba, není to úplně jendoduché jim rozumnět.

Ve středu jsem pak šel na ty společenské tance. Ty se ale nekonali, protože se jim porochali dveře od sálu a nechtělo to otevřít na nějakou magnetickou kartu či co. Ale podle toho co jsem se tam sešeli, tak nás tam byla většina chlapi a asi dvě ženské a ještě starší. No co už. Tak snad se tam aspoň něco naučím. :-)

Medipix Meeting

Jelikož se tento týden konal v práci Medipix Meeting, tak jsem dva dny prozevloval na prezentacích a tak. Ve čtvrtek jsme pak po skončení prezentací, měli přípitek pravým šampaňským a dokonce nějací lidé z nového zélandu dovezli šampaňské z tama. (vtipkovali, že s příchutí kiwi). Po přípitku se pak jelo ještě do Ženevy, do italské restaurace na večeři. Restaurace byla opravdu italská, protože i číšníci byli italové a mluvili italsky. Tak jsem si dal mojí oblíbenou šunkovou pizzu + extra vajíčko :-). Nebyla špatná.

No a to je asi tak vše, co se minulé dva týdny událo. Doufám, že příští týden už budu mít opravené auto, abych mohl třeba další víkend někam vyrazit.

P.S. Doufám, že je to asponň trochu čitelné, opravdu asi postrádám to "básnické střevo" :-)



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire