První týden

Tak jsem si konečně našel trochu času, abych postnul na blog nějaké další informace o mém pobytu ve Francii/Švýcarsku.

Práce

Práce je velmi podobná té, kterou jsem dělal v UTEFu v Praze. Kolegové v práci jsou docela fajn, jeden je Španěl - Rafael, Kanaďanka - Winnie, Němec Lukas a angličan Richard. Zatím sedím v kanceláři jiného kolegy, který je na dovolené, ale někdy příští týden by mělo proběhnout velké stěhování národů a já bych měl skončit v kanceláři s Winnie a Rafaelem. V pátek jsem už také konečně vyřídil většinu formalit a hlavně jsem už dostal klíč od kanceláře.

Co mě tady docela překvapilo je, že výplatu člověk dostává ještě ten samý měsíc, tak kolem 25. Což je oproti Česku příjemná změna :-) Zařídil jsem si už i účet u švýcarské banky UBS. Má to jen jednu chybku, že k účtu dostanu jen kartu na výběr z bankomatů UBS, nemůžu s ní platit v obchodech :-( Ale tak je to asi jedno, protože většinu věcí budu kupovat v EUR ve Francii. Stejně budu ještě muset nějak vyřešit, jak převést CHF na EUR :-)

Bydlení

Domácí jsou opravdu fajn. V sobotu jsem se např. chystal, že si udělám oběd (těstoviny s mletým masem - nějak člověk musí začít ;-) ), ale Barbara mě nabídla, že mě dá část obědu co připravovala - Le Quiche, vypadá to asi nějak takhle:

A je to i velmi dobré. Recept je jednoduchý - těsto okolo se koupí v obchodě. Dovnitř se dá mix smetany,mléka a vajíček + mozzarella a šunka.

No v sobotu večer jsem se teda chystal, že si udělám konečně ty těstoviny. Tak jsem začal a přišel Gilles a když mě viděl, že mě pomůže (on je totiž profesionální kuchař, ikdyž teď pracuje na poště). No víceméně to udělal za mně :-) Ale bylo to fakt zajímavé pozorovat profesionála u práce :-) Já jsem se dostal k vaření až dneska (neděli), a pokusil jsem se zopakovat to co mě předvedl. Zhruba se to povedlo, ale nebylo to tak dobré :-)

Jinak v sobotu jsem si udělal malý výlet po Thoiry, abych trochu poznal kde že to vlastně bydlím. Nějaké fotky jsou na fotogalerii na picasaweb. Taky jsem si vyjel autem nad barák asi 4 km na místo, z kterého je rozhled na Ženevu.

To je asi tak vše co se zatím událo.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire